Search
Close this search box.

O novo contrato de residuos instalará máis de 4.000 colectores novos en Pontevedra cun investimento de 3,2 millóns de euros 

O Concello esixe que todos os contedores teñan chips para coñecer o seu estado de conservación. 

A limpeza e mantemento deste mobiliario urbano e a contorna na que se situarán, é un capítulo esencial no novo contrato que vén de ser aprobado pola Xunta de Goberno.

Instalaranse colectores de pilas, ademais dos habituais de envases, papel-cartón, vidro, orgánica e resto. 

O novo contrato de xestión dos residuos que vén de aprobar o Concello de Pontevedra propón un salto adiante no sistema de recollida dos residuos municipais. Aposta pola renovación de todos os contedores do concello, tanto no ámbito urbano como no rural, e propón a colocación de cinco colectores para as fraccións principais: vidro, papel-cartón, envases, resto e orgánica. A limpeza e mantemento de colectores e dos espazos que ocupan será obxecto de especial seguimento na nova xestión, e a dixitalización será indispensable para lograr un servizo eficiente propio do século XXI.

A proposta municipal pasa por dotar ao concello con 4.285 colectores dos que 3.251 serán para as fraccións principais (incluídas as reposicións). O investimento final é de 3.277.815 euros.

Inversións en contenerización
UnidadesContedorPrezo
520Carga traseira 800-1000 lts144.820 €
2122Carga lateral recollida selectiva 3.000 lts (incl reposicións)2.512.917 €
609Carga lateral recollida 2.000 lts (incl reposicións)564.914 €
484Contedor 30 lts para pilas (incl reposicións)35.090 €
550Contedor 10 litros para pilas (incl reposicións)20.075 €
4285
3.277.816,00 €

O sistema de recollida de residuos está previsto en cinco colectores principais: vidro, cartón-papel, envases, resto e fracción orgánica. Complétase cos composteiros individuais e colectivos e coa recollida de residuos especiais (voluminosos, domésticos…).

Este sistema de colectores é unha proposta municipal pero «o licitador poderá realizar unha proposta diferente que puidese redundar nunha maior calidade e eficiencia do servizo (ambiental e económico)». Os colectores cumprirán a normativa vixente, serán accesibles para persoas con mobilidade reducida, de fácil manexo, mantemento e limpeza. Ademais, o prego ten en conta os materiais de fabricación para que sexan reciclados e redunden na redución da pegada de carbono.

O servizo inclúe o mantemento e conservación dos contedores e, por similitude, os de composteiros individuais (COINs) e colectivos (CCC), así como a súa reposición e reforzo, o lavado, desodorización e desinfección e tamén a limpeza da zona de influencia onde se sitúen.

Onde irán situados os colectores?

Para determinar a colocación dos contedores terase en conta:

  • En cada área haberá un contedor das seguintes fraccións: orgánica, resto, vidro, papel-cartón e envases.
  • Se a recollida é na beirarrúa, sempre se colocará un colector de orgánica e de resto. Os colectores de selectiva será en función da densidade de poboación da rúa.
  • Terase en conta o criterio de proximidade dos contedores aos usuarios na vía pública para participar na recollida selectiva.

A futura concesionaria poderá propoñer modificar itinerarios e localizacións dos contedores alternativos sen que supoñan unha situación de perigo ou risco -respectando a visibilidade en pasos de peóns, cruces e rotondas-, nin unha diminución da calidade do servizo, e sexan previamente aprobados polo Concello.

Nas rutas de recollida terase en conta a densidade residencial, a poboación, a súa dispersión, a estacionalidade, e farase en función dos graos de enchido dos contedores, así como os convenios estipulados para as distintas fraccións con Ecoembes, Ecovidrio etc.

A concesionaria poderá propoñer outra modalidade de recollida a condición de que cumpra coa normativa vixente en cada momento, que o deseño ofertado minimice roturas e desbordamentos dos residuos, que teña mínimas interferencias co tráfico rodado, e que o modelo de recollida conte coa aprobación previa do Concello.

A futura empresa é responsable de que exista unha porcentaxe (polo menos do 1%) de contedores, COINs e CCC, de cada tipo, como reserva inmediata para facer fronte a posibles eventualidades, así como ampliación e axustes do servizo.

A compra dos colectores correrá a cargo da concesionaria, que terá a obriga de repoñer os existentes cando non cumpran as condicións de uso.

Informatización dos contedores

Un dos propósitos do novo contrato de xestión de residuos é ter unha base de datos actualizada sobre a localización deste mobiliario urbano, por iso a empresa realizará un inventario en soporte dixital, xeorreferenciado, dos contedores, COINs e CCCs instalados no que se reflectirán os datos necesarios para a súa perfecta identificación.

Para iso cada colector e composteiro deberá estar identificado de forma individual mediante un sistema de localización por radiofrecuencia tal que o sistema de transmisión de datos estea en combinación cos equipos instalados nos vehículos de recollida (no caso dos colectores) e nos equipos transportados polo persoal encargado das tarefas de compostaxe (no caso de COINs e CCCs).

Limpeza, mantemento e resposición dos colectores

O bo estado de uso dos colectores é un capítulo fundamental do novo contrato. Unha das esixencias é garantir un plan de lavado dos contedores e composteiros, especificando a periodicidade de lavado e a metodoloxía (limpeza interior e/o exterior, lavado “in situ” ou lavado con traslado dos contedores, mecanizado ou manual, etc).

Este lavado, desodorización e desinfección pódese efectuar con auga quente ou fría. Para os contedores, a limpeza farase de forma mecanizada mediante equipos montados en auto camión ou túnel de lavado previo traslado dos contedores. Tamén se executará o lavado manual con hidrolimpadora, sobre furgoneta, e operarios con cepillos e outros útiles de limpeza.

A esixencia temporal mínima do Concello é a seguinte:

Fracción resto

Nº de lavados /mes
Verán (xuño a setembro)4
Inverno (outubro a maio)2


Fracción envases

Nº de lavados / ano
Carga Lateral7
Carga Traseira6,5
Carga Superior ou Iglú6,5

Papel – Cartón
Nº de lavados / ano
2


Vidrio
Nº de lavados / ano
4

Cada vez que se faga unha limpeza do contedor deberá quedar rexistrada no seu chip incluíndo a data e tipo de limpeza efectuada e incorporada no sistema de seguimento. 

As operacións de limpeza, mantemento e reposición dos contedores e CCCs incluirán a limpeza de pintadas, adhesivos… e todas estas operacións quedarán rexistradas no sistema de seguimento.

Ademais, farase un especial seguimento á limpeza e baldeo da contorna dos colectores e dos composteiros comunitarios, de forma que non permanezan restos de calquera natureza na súa proximidade, incluíndose calquera operación precisa para manter unha estrita limpeza e mantemento dos mesmos.

O seguimento deste mobiliario de recollida de residuos permitirá detectar os que se atopen en mal estado para substituílos ou reparalos.

Dotación mínima de contedores

A dotación mínima dos colectores en función da localización, poboación e número de litros de residuos, é a seguinte:

Dotación fracción resto
ZonaPoboacionalTerritorial
Casco urbano1UD. Cada 60 persoas / 30 vivendas150 m. entre Domicilio e Punto Depósito
Rural1UD. Cada 40 persoas / 20 vivendas200 m. entre Domicilio y Punto Depósito



Dotación fracción envases (Lts/hab)

Sistema Contenerización
Carga SuperiorCarga traseiraCarga Lateral
6,258,338,00



Dotación de contedores papel cartón (lts/hab)
ZonaCarga SuperiorCarga traseira
Urbana6,007,69
Semi Urbana7,509,38
Rural10,9013,63



Dotación de contenedores vidrio (habitantes por contenedor)
Urbana400
Semi urbana300
Rural200
* Tamaño mínimo contenedor: 2.500 litros
2024-09-14 10:55:00 5 o-novo-contrato-de-residuos-instalara-mais-de-4-000-colectores-novos-en-pontevedra-cun-investimento-de-32-millons-de-euros

Compartir publicación: