Pontevedra participa esta tarde (a partir das 18.30 horas) nunha xornada europea da mobilidade, que se celebra na cidade corsa de Bastia, onde se queren estudar distintos modelos de mobilidade e recoller experiencias que sirvan para facer unha Bastia mellor.
A esta xornada están convidados o alcalde de Pontevedra que falará da nosa cidade baixo o título “Una vila para convivir todos xuntos”, os directores asociados de Intermodes Nathalie Léclerc e François Gigot, e Astrid Mayer, voceira do Ecoquartier Vauban de Friburgo, barrio de referencia internacional en materia de ecoloxía, referente á circulación e ao estacionamento.
Neste contexto o alcalde Miguel Anxo Fernández Lores fará unha pequena intervención sobre Pontevedra, que se presentará aos asistentes a través dun vídeo en francés (
http://youtu.be/_BAdOFufjhY ), e logo someterase ás preguntas do público asistente.
O alcalde explicará brevemente que “no ano 1999, cando fomos elixidos para gobernar a cidade, dispoñiamos de escaso espazo público para as actividades cidadás. Os vehículos invadían toda a cidade. Consideramos o dilema: ou coches, ou persoas. Para gañar espazo para as persoas, resultaba imprescindible restrinxir o uso do vehículo privado. Queriamos que a cidade recuperase a vitalidade económica, especialmente nos ámbitos comercial e administrativo. Por esa razón, só poden circular os coches necesarios para a actividade económica e o servizo dos residentes.
O resto de vehículos teñen que gardarse nos garaxes, nos estacionamentos especiais situados a dez minutos camiñando ao centro da cidade, ou en áreas de servizos, nas que é posible aparcar gratuitamente en superficie durante 15 minutos.
Deste xeito calmamos o tráfico, somos a primeira cidade da península ibérica -e probablemente de Europa-, con límite a 30km/h en toda a cidade, eliminamos as mortes por accidentes, a sinistralidade á metade, logramos que case o 70% dos desprazamentos se realicen a pé, e promovemos que os nenos vaian camiñando á escola.
Como o fixemos? Sobre todo, con valentía política, con gañas de cambiar as cousas, sen deixarnos levar polas inercias máis comúns. Cunha acción de goberno coordinada, onde a mobilidade é o centro da política municipal. Con participación cidadá, apoiándonos nos sectores máis dinámicos, vencendo os comprensíbeis temores iniciais dalgunhas persoas.
É importante resaltar que cada cidade debe buscar o seu modelo, a súa maneira de converterse nun entorno de calidade, de converterse nun lugar no que mereza a pena vivir. Está é só a nosa experiencia, e estou encantado de amosala a todo o mundo que a queira coñecer.